On June 21, as part of initiatives held to highlight National Indigenous Peoples Day, students at École secondaire catholique Trillium in Chapleau had the opportunity to deepen their knowledge of the richness and diversity of Indigenous cultures. During the day, April Fortin, a grade 12 student at the school and member of the Mississagi First Nation, joined former ÉSC Trillium students, Katrina Keech and Shyanne Fortin who are also members of the Mississagi First Nation, to dance and sing in front of his school. These three young Aboriginal women were able to inspire students and staff members with their pride in their identity. This performance left an admirable impact within the school community.
National Indigenous Peoples Day takes place on the summer solstice, June 21. It’s a special occasion to learn more about the rich and diverse cultures, voices, experiences and histories of First Nations, Inuit and Métis peoples Learning about Indigenous Peoples, places and experiences is a step forward each Canadian can take on the path to reconciliation.
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Les élèves de l’ÉSC Trillium approfondissent leurs connaissances sur la richesse et la diversité des cultures autochtones
À l’occasion de la Journée nationale des peuples autochtones qui a eu lieu le 21 juin dernier, les élèves de l’École secondaire catholique (Chapleau) ont pris le temps d’approfondir leurs connaissances sur la richesse et la diversité des cultures autochtones. Pour ce faire, April Fortin, élève de 12e année et membre de la Première Nation Mississagi, s’est jointe à deux anciennes de l’ÉSC Trillium, Katrina Keech et Shyanne Fortin qui sont également membres de la Première Nation Mississagi, pour danser et chanter devant son école. Ces trois jeunes femmes autochtones ont su inspirer les élèves et les membres du personnel par la fierté dont elles émanent face à leur identité. Cette performance a laissé un impact admirable au sein de la communauté scolaire.
La Journée nationale des peuples autochtones a lieu au solstice d’été, le 21 juin. C’est une occasion spéciale d’en apprendre davantage sur la richesse et la diversité des expressions culturelles et des histoires des Premières Nations, des Inuit et des Métis. Chaque nouvel apprentissage sur les personnes, les lieux et les expériences des peuples autochtones est un pas en avant sur le chemin de la réconciliation.